Години дозвілля в дошкільному навчальному закладі є важливою формою організації дітей поза заняттями, вони допомагають створити радісну атмосферу, яка сприяє формуванню у дітей позитивних емоцій та розширюють сферу їх почуттів, прилучають до колективних переживань, розвивають ініціативу, творчу вигадку.

   Починаючи з раннього віку, вихователь проводить з малюками різні ігри-забави, в яких відчуваються інтонації дитячої розмовної мови.  Так, з раннього віку діти вчаться жити і бавитись з іншими. Пізніше вони починають активно виявляти сее у підготовці та проведенні різноманітних свят. Саме у дошкільному навчальному закладі діти знайомляться з народними святами, їх змістом, музичним фольклором. Особливу привабливість всім народним святам надають пісні, зібрані в народі, або створені видатними музичними діячами України, такими як М. Лисенко, М. Леонтович, К. Стеценко, В. Верховинець, П. Козицький, П. Димуцький. За своєю методикою та гармонічною основою вони гранично наближаються до народних, бо увібрали в себе усі найкращі, найхарактерніші риси, властивості українського народного епосу. Пройняті глибоким оптимізмом, твори цих композиторів пробуджують у свідомості дітей потяг до прекрасно в музиці.

    За допомогою народних свят, які проводяться в дошкільному навчальному закладі, у дітей виховується стійкий інтерес до національних костюмів, до музичного і літературного фольклору, любов до Батьківщини.

    Завдяки годинам дозвілля діти збагачують свою мову, бо чують її в іграх у піснях, у забавах, вчаться любити своє рідне село чи місто, звичай та обряди предків. Крім основних видів дозвілля з музичним супроводом в дошкільному навчальному закладі проводяться дозвілля, які пов’язані з ознайомленням з природою, з формуванням математичних уявлень, з працею, з розвитком мови, де музичний матеріал є невід’ємною частиною таких дозвіль. Зміни в природі, людське оточення, птахи, тварини… Набуті враження стануть міцнішими, коли діти закріплять в пам’яті все побачене і почуте в дозвіллях, які супроводить відповідний тематичний музичний репертуар. Такі дозвілля проводяться на дитячому майданчику, в груповій кімнаті, під час екскурсії до лісу, на річку тощо. Вони задовольняють дитячу допитливість та цікавість, поглиблюють знання і швидким темпом розвивають розум дитини, а влучно підібраний музичний супровід, танок або пісня, допомагають розвитку музичних здібностей дітей, формують позитивні емоції.

    В години дозвілля, які проводяться в дошкільному навчальному закладі закладено величезні виховні можливості, вони є виразниками народної моралі, етики, естетики, любові, дбайливого ставлення до всього оточуючого.